Obal jako nástroj marketingové komunikace
Výrobci často využívají obal pro svou vlastní komunikaci s cílovými zákazníky. Vizuál prodává, což můžete vypozorovat i sami u sebe, když jdete nakupovat do supermarketu. Obal vytváří první dojem a může probudit zájem nejen o výrobek, ale i samotnou značku.
Obal má plno pozitivních funkcí…
Pokud ovšem nezvolíme bezpečný materiál, může dojít k problémům při balení výrobků, kdy se obal může stát zdrojem kontaminace potraviny. Některé látky mohou být nebezpečné pro lidské zdraví, proto zákon č. 10/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích v § 3 stanovuje výrobcům potravin povinnost, používat takové obaly a obalové prostředky, které chrání potravinu před znehodnocením a znemožňují záměnu, nebo změnu obsahu bez viditelného otevření obalu. Dále zákon ukládá povinnost, že potravinářský obal nesmí smyslově ani jiným nežádoucím způsobem ovlivňovat potravinu a stanovuje požadavky na splnění právních předpisů, které se vztahují na výrobky určené pro přímý styk s potravinami
Po použití se z něj stává odpad
Zejména v dnešní době je třeba se zaměřit na ochranu životního prostředí. Když obal přestane plnit svou funkci, stává se odpadem a je potřeba s ním tak naložit. Každý z nás může přispět tím, že bude třídit a odkládat odpad do správných kontejnerů, nebo sběrných míst. Většina takového odpadu je znovu využitelná a může sloužit pro výrobu dalších výrobků.